Bios 2019

ON THE FLOOR 

Sunna Ardal är kompositör, musiker och performer baserad i Stockholm. 2015 bildade hon S U N, tillsammans med Yoann Durant. S U N har uppträtt i LA, Paris, Stockholm, Biennale de Venice, Berlin, Philadelphia och New York. Sunna har komponerat musik för, och uppträtt live i, ccap-produktionerna A Line_Up och Sadness Extended, koreograferade av Cristina Caprioli. Hon har samarbetat med Yoann Durant och Benjamin Vandewalle i produktionen av stycket HEAR framfört vid Kaaitheater Bryssel, Vooruit Ghent. Hon har även arbetat som kompositör, visuell producent och uppträtt med COAX Collective, Paris, och har föreläst, inbjuden av Anne Imhof, på School of Fine Arts i München. Under Summer University vid PAF (Performing Arts Forum) har hon sammanställt Music Week.

Anja Arnquist har sedan 2009 återkommande samarbetat med Cristina Caprioli/ccap. Från 2013 var hon involverad i det transmediala projektet Här, här och här här och här, här här här och här, här., en duett för flera och ett skrivarprojekt inom vilket hon var författare. Anja är utbildad vid Balettakademien och DOCH, Stockholm. Under de senaste åren har hon huvudsakligen arbetat med koreograferna Björn Säfsten och Cristina Caprioli. Tillsammans med Säfsten har hon även koreograferat och producerat föreställningen Masterminds, vilken turnerade med Skånes Dansteater, Cullbergbaletten och Norrlandsoperan. Anja är producent och curator för konstnärer och institutioner som Norrlandsoperan, Bill365 och Product. Under 2018-2019 arbetar hon och Madeleine Lindh med deras gemensamma produktion WEB.

Anton Borgström is educated at Midgårds Dansgymnasium in Umeå and Åsa folkhögskola’s 1-year street dance education, and has since 2011 worked as a freelance dancer. Since 2013 he has repeatedly worked with the choreographer and director Fredrik “Benke” Rydman in a number of different contexts; in Macbeth at Kulturhuset Stadsteatern, Eurovision Song Contest at Malmö Arena, Danskampen at Gröna Lund and STOP.PLAY.REWIND and Nötknäpparen at Dansens Hus. Anton has participated in the performances TUGG and Ett slags mellan by choreographer Viktor Fröjd, Hold by choreographer Erik Linghede, and on tour with Dansnät Sverige. In 2016, he was part of the performance Come back to see us by choreographer Ina Christel Johannessen, and he also worked with her company Zero Visibility Corp in Norway, as well as with the choreographer Malin Elgan. In 2019 Anton is participating in the interactive installation TREES by ccap.

Darío Barreto Damas är konstnär inom fältet för dans och koreografi, baserad och verksam i Stockholm. Darío är utbildad vid Teatro Victoria i Teneriffa, Institute del Teatre i Barcelona samt DOCH i Stockholm. Han har medverkat i Cullbergbalettens produktioner “Figure a Sea” samt “Protagonist” och samarbetar med Cristina Caprioli/ccap i flera projekt. I sitt konstnärskap är Darío intresserad av dansarens agens, anpassningsförmåga, uppmärksamhet, arbetsekologier och inkluderingspolitik. Koreografiskt faller hans fokus på relationerna mellan fiktion och fantasi, utopiskt drömska platser, de-kontextualiserande och sensualitet.

Philip Berlin is based in Stockholm and has since 2010 been working with dance and choreography. Recent collaborations involves Gisèle Vienne, Frédéric Gies and Louise Dahl. In 2015 Philip And Louise performed their work “Loss of disinhibition” at Moderna Museet in Stockholm as part of the project 89+ co-curated by Hans Ulrich Obrist and Simon Castets. Together with Ulrika Berg and Cristina Caprioli, Philip initiated the project SUNDAY RUN_UP. He has worked with CCN Ballet de Lorraine in France, where he performed in works by Merce Cunningham, Mathilde Monnier, Maria La Ribot and William Forsythe. Philip has also taught at DOCH and the Royal Swedish Ballet School, and is since 2013 collaborating with Cristina Caprioli/ccap. 

Yoann Durant is a composer and improviser with a Master’s degree from the jazz and improvised music class of the Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris. He also studied contemporary music and Northern Indian music. Yoann plays saxophones _soprano & alto_, custom-built washing-machine tube and garden hose, acoustic and electrified. He practices a double reading of sound in his compositions and has developed a singular language based on a certain scarcity of the air circulation through the instruments and throughout the space. Captured by wide-opened static microphones, breath and sound take on multiple textures ranging from the precision of minimal electronic to the power of concrete harsh noise. He has toured in Australia, USA, Canada, Panama, Iceland, Norway, Sweden, Germany, UK, France, Switzerland, Denmark, Finland, The Netherlands, Italy and Spain. Since 2014 collaborating with Cristina Caprioli/ccap. 

Ella Effendy is a freelancer working with dance, performance and choreography. She is currently researching what she calls: ”the physical qualities that are unknown to schooled human bodies”. Ellas backround is in a long line of training with various street styles. She studied street dance in one of Europe’s most appreciated street schools, Åsa folkhögskola in Sweden and recently she acquired a diploma in contemporary dance and performance from North Karelia college in Finland. She makes it a practice to actively expand her perspective by taking part in creative processes all over the world. Her network reaches from the nordics to Germany, USA, Southeast Asia and further. She has performed and her choreographic work has been shown in contemporary art and dance festivals like Paikallisliike, ANTI-festival and Oderton festival. She is also a co-founder of Auttamo HKI, a space for arts and activity located in Helsinki. During spring 2019 Ella is doing an internship at ccap.

Frédéric Gies är dansare och koreograf baserad i Sverige. Hans arbete utgår från rigorösa undersökningsprocesser i rörelser informerade av hans erfarenhet inom fältet somatiska praktiker såväl som inom specifika former av aktuell dans, hans tidigare baletträning och hans deltagande i technoklubbar och raves. Hans danser undanröjer på varierande sätt hierarkierna och skillnaderna mellan olika dansformer, i en återvinning och ett perverterande av danshistorien. Hans arbete presenteras internationellt i varierande kontexter (dansscener och dansfestivaler, museer, musikscener och musikfestivaler). Parallellt med hans senaste arbeten, han har även utvecklat praktiken Technosomatics som han förmedlar inom varierande kontexter.

Mirko Guido är konstnär baserad i Stockholm. Från en bakgrund i dans arbetar han idag med koreografi som expanderad praktik. Mirko beaktar sitt arbete som miljöer av utvidgad koreografi, framställande anordningar genom vilka han utforskar frågor om upphovskap, subjektivitet och agens. Han har en MA i Koreografi med specialisering i Performativa Praktiker vid Uniarts, Stockholm Konstnärliga Högskola. Som dansare har han arbetat med flera kompanier och koreografer. Som upphovsman har han varit på residens vid PACT Zollverein; Uferstudios; Work Space Bruxelles; c.off, Weld, SITE och Dansens Hus i Stockholm; Saari residency; Choreographisches Centrum Heidelberg; Summer Studios Rosas med flera. Mirko har presenterat sitt arbete på scener i Sverige, Tyskland, Serbien, Frankrike, Italien, Schweiz, Grekland och Portugal.

Oskar Landström graduated from the Royal Swedish Ballet school in Stockholm at the contemporary line 2009. After that has he been working as a freelancer and at Cullbergballet/Riksteatern, Unga Danskompaniet and Skånes Dansteater. He has worked with choreographers such as Gisèle Vienne, Björn Säfsten, Sebastian Matthias, Malin Elgán, Mia Habib, Ingri Fiksdal, Gunilla Heilborn, Anne Imhof and Martin Forsberg at the institutions and as a freelancer. In 2019 Oskar joins ccap to work on a project with Cristina Caprioli and Louise Perming.

Oliver Mahar är dansare utbildad vid Central School of Ballet 2006–2008, Nothern School of Dance 2008–2010 samt vid London Contemporary Dance School i turnékompaniet EDge under ledning av Jeanne Yasko 2010-2011, där han fick sin post-graduate degree. Efter avslutad utbildning har han arbetat med danskompanier som Unga Fuse Dansensemble vid Smålands Musik & Teater under ledning av Marie Brolin-Tani, Prague Chamber Ballet under ledning av Hana Turečková, Rozbark Dance and Movement Theatre under ledning av Uri Ivgi och Johan Greben samt dansensemblen vid Regionteater Väst under ledning av Camilla Ekelöf och Monica Milocco. Han har även deltagit i olika festivaler som Resolution på the Place i London där han koreograferade och framförde en duett tillsammans med Gosia Mielech. Oliver har turnerat nationellt och internationellt med en rad olika verk av koreografer som Cristina Caprioli, Uri Ivgi & Johan Greben, Jermey James, Eva Recacha, Jorge Crecis, Ben Duke, Martin Forsberg, Charlotta Öfverholm, Kasper Ravnhøj, Örjan Andersson, Björn Säfsten, Camilla Ekelöf, Israel Aloni & Lee Brummer, Lidia Wos, Mario Radacovsky, Hana Turečková, Ji-Eun Lee och Petr Zuska. Sedan 2018 har han varit ansluten till Cristina Caprioli, ccap och c.off och där deltagit i de arbets-, forsknings- och framställandeprocesser inom produktionerna TRÄD, MR och DiM.

Panagiotis Michalatos is an architect registered in Greece and UK. He holds an MSc in applied IT from Chalmers Technical University in Sweden. He has worked as a computational design researcher for the London based structural engineering firm AKT. While in AKT along with colleague Sawako Kaijima they provided consultancy and developed computational solutions for a range of high profile projects by architecture practices such as ZHA, Thomas Heatherwick, Fosters and partners, Future systems and others. Their work, in the development of computational design as a quasi-discipline in-between disciplines has been published and presented in international conferences. Panagioti’ s work in interaction design and digital media has resulted in a since 2003 collaboration with ccap in a number of productions, not least the performance “cut-outs and trees” that was a commission by ENPARTS and premiered at the Venice Dance Biennale 2010. Currently assistant professor at the Cambridge University Graduate School of Design where he runs the program Quantitative Aesthetics what Spring Course 2014 has been outlined by Cristina Caprioli’ s CHOREO_DRIFT project.  

Ninna Oom worked as a dancer with the The Royal Swedish Ballet and Cullberg for ten years. As a dancer with The Royal Swedish Ballet she was also one of the members of the company Stockholm 59° North, and it was there she worked with Cristina Caprioli for the first time. During the last years, Ninna has studied social anthropology and worked within the field of development work. At the moment she is undertaking studied in social work while at the same time organizing projects with her organization Dancers Without Borders. In 2019 Ninna joined the TREES team at ccap.

pavleheidler har dansat, studerat, skrivit och undervisat i dans professionellt sedan tonåren; oundvikligen, med tanke på hens varierande engagemang inom fältet experimentell dans och koreografi – vari koreografi anses vara en utvidgad praktik – alltmedan möjligheten att fortsätta studera begreppen och praktiken av (1) förkroppsligande, (2) performativitet, (3) det relationella, and (4) framgångsrik kommunikation. Hens favoritmetod för engagemang är (radikalt) samarbete. Hens närmande till (radikalt) samarbete är den vars mål inte är att upprätthålla ”horisontala icke-hierarkier” utan snarare att bekräfta “maktrelationer som oundvikliga, men förhandlingsbara, dvs omdefinierbara, socialsensitiva och flytande former”. Tid är självklart väsentlig. Vidare, i akt om att den är en fråga om form, är den flytande i meningen av strukturell beståndsdel. pavleheidler är intresserad av långvariga relationer och argumenterar bland annat för meningsskiljaktighet som en form av samförstånd. 2018 mottog Konstnärsnämndens internationella koreografistipendion. För närvarande studerar hen Body-Mind Centering® with Embody-Move, UK. För mer information, texter och undervisning, var god se: pavleheidler.wordpress.com

Louise Perming was educated at Balettakademin in Stockholm and has been working as a freelance dancer since then. In 2010 she joined the season based company NUDANS at GöteborgsOperan. After graduating she started working with a project within the Cullberg Ballet in the performance Masterminds by Björn Säfsten and Anja Arnqvist. Her major freelance work has been in Sweden with choreographers such as Charlotta Öfverholm in Compagnie Jus de la vie, Tromäki Dance company in a collaboration with dancer and choreographer Shumpei Nemoto. During the last year she has also worked in Ireland (Dublin) together with Maria Nilsson Waller. Apart from dancing she teaches and enjoys rock climbing. 

Per Sacklén has worked professionally as a dancer since 1984. He lives and works in Stockholm as a dancer, choreographer and occasional teacher. The fundament of his training is classical ballet which has led him to join repertoire companies in Stockholm, Pittsburgh and Toronto. In the mid 90’s his focus started to shift towards more contemporary dancing and he has since then also worked as a freelancer with choreographers Per Jonsson, Örjan Andersson, Cristina Caprioli among others. Around that time Per also started choreographing. 1997 he co-founded the dance collective Räserbyrån. Being a member at Fylkingen, where most of Räserbyråns work has been shown, a lot of his work revolves around improvisation in connection to improvised music. In 2019 Per joined the ccap team to perform in TREES.

Agnieszka Sjökvist Dlugoszewskahar dansat i produktioner av Jefta van Dinther, Deborah Hay, Eszter Salamon, Stina Nyberg, Cristina Caprioli, Daniel Sjökvist, Cristian Duarte, Crystal Pite, Johan Inger, Helena Franzen, Ina Christel Johannessen, Benoït Lachambre, William Forsythe, Dan Johansson, Birgit Cullberg, Mats Ek, Ewa Wycichowska, Örjan Andersson, Anna Pehrsson, Jens Östberg, Tilman O’Donnell, Jochen Heckmann, Alexander Ekman, Gregor Zöllig, Ian Kaler. Agnieszka utbildades vid National Ballet School i Bytom. Innan 2007 då hon blev medlem i Cullberg Baletten, dansade hon med Polish Dance Theatre Ballet Poznan, Tanztheater Osnabruck och Ballet Theatre Augsburg. 2018 var hon en av de medverkande dansarna i ccaps TREES. Samarbetet fortsatte även 2019, med ccap-projektet DiM_Dans i Mängd.

Elinor Tollertz Bratteby är dansare och performer baserad i Stockholm. 2018 började hon samarbeta med ccap, i TRÄD och DiM_Dans i Mängd. Elinor arbetar nära med Sanna Söderholm i Undercover Choreography, som presenterat sin scenkonst på Bonniers Konsthall, ccap, Site, Weld, Naturhistoriska Riksmuséet och Skarpnäcks Kulturhus. Under 2019 samarbetar Elinor också med konstnären Éva Mag, Pontus Pettersson, Sebastian Lingserius, Anna Källblad, Julia Ehrstrand och Insister Space. Tidigare har hon jobbat med Ellen Söderhult, Ingri Fiksdal, Dora Garcia, Lynsey Peisinger, Marina Abramovic, Dorte Olesen m.fl. Elinor är utbildad på Balettakademien i Stockholm och Steps on Broadway i New York, och har även gått fristående kurser inom koreografi på DOCH. 

Jonathan Winbo

Thomas Zamolo

IN THE OFFICE  

Anna Grip has worked with Cristina Caprioli since 1982, first as a dancer and later on as a collaborator. She has worked as rehearsal director and teacher at several dance companies and institutions of dance education. Between 1991-1995 she was ballet master and artistic director of Östgötabaletten, Sweden. In 1997 Anna, together with Cristina Caprioli and Dansens Hus, initiated and directed a pilot project of alternative dance education. 2000-2004 she was head of The Danish National School for Contemporary Dance. Between 2006-2013 she worked with Cullberg Ballet, first as the company manager and later as artistic director. Since fall 2014, Anna is a senior lecturer at the BA program in dance at the University of Dance and Circus in Stockholm. 

Emilia Sundberg började arbeta som produktionsassistent hos ccap i mars 2019. Hon är i huvudsak baserad i Hallen i Farsta. 

Julia Sundberg has worked with Cristina Caprioli since 1985 as a dancer, rehearsal director and collaborator. In the beginning of her dance career Julia freelanced for several years working with some of the leading choreographers in Sweden. She is also a former dancer of the Östgötabaletten, where she performed in works by Birgit Cullberg, Mats Ek, Jirí Kylián among others. Between 2005-2010 she danced in the ccap productions very very, my lipson point(s)only (2006), decover (2008) and cccover (2009) and cut-outs & trees (2010). Julia has assisted Cristina in the productions Cicada for Stockholm 59°North and cicadaremix (2008). Julia is also an appreciated dance teacher. In addition to her work as a dancer, Julia also has a degree in law and has worked at the Swedish tax agency. During 2015-16 she worked as operating developer for dance at Riksteatern with the government’s mission to develop the expanded dance assignment of Riksteatern. Between 2011-2018 Julia worked at the Swedish Arts Council as expert in performing arts with a focus on the dance area. Since December 2018, she works as a production coordinator at ccap.

Masha Taavoniku har arbetat som koordinator på ccap sedan september 2015. Hon har en dubbel kandidatexamen i konstvetenskap och estetik, från Stockholms Universitet och Södertörns högskola. Tidigare arbetade hon som värd på Tensta konsthall och många år inom den svenska fackföreningsrörelsen. 2019 studerar Masha vid masterprogrammet i estetik på Södertörns universitet, medan hon arbetar deltid på ccap. 

ON & ABOUT 

Eleonora Bergendal är grafisk designer och arbetar återkommande med ccaps publikationer, broschyrer, affischer, folders osv. Eleonora har formgett flera av ccaps publikationer, vilka innefattar exempelvis  Här, här-serien (gul roman, fotobok och VIKTEXT), cloth.0 och CHOREO_DRIFT.